Startpagina

zondag 2 februari 2014

Dag 5: zondag 2 februari 2014



Via Facebook heb ik een tas vol met boodschapjes gewonnen. Ben er erg blij mee. Jummie, 2 zakjes met spruiten, margarine, braadboter, verse rode kool en nog een aantal dingen. Hoe cool is dat?
Nu moet ik nog gaan uitvogelen hoe je verse rode kool maakt...misschien schandalig maar ik koop het altijd uit een potje. Let's google :-)



Onderweg naar huis eventjes bij mijn moeder gestopt voor een kopje thee. Er is wéér lekkage. Arme vrouw, het houdt niet op. Moet zoveel gebeuren op het dak en als dat gemaakt is, kan pas de gehele binnenkant opgeknapt worden. Pfff is echt niet niks. Hopelijk wordt het snel opgelost voor haar, want het is slopend. Ze doet geen oog meer dicht. En logisch.

Moeders naar werk, ik naar huis, waar ik de jongens aantrof. In dit geval was dat dus Sam en Guido. Ze waren al terug van een balletje trappen, omdat Guido pijn aan zijn voet had. Lekker met zn allen een cup a soupie en wat yoghurt gegeten. Jongens weer verder met gamen en ik wat kopieren voor een vriendin. Uren vliegen voorbij en ineens is het einde van de middag. Guido wordt opgehaald door zijn moeder Nicole. Ik zie nadat ik Nicole naar binnen laat, dat ik de eettafel middels heb gebombardeerd tot mijn stek om te computeren, dingen uit te stallen en straks ook te studeren. Heerlijk. Merk aan mezelf dat alles aan kant moet zijn voor komend jaar.

Maar ook voor aankomende vrijdag, dan komt gezellig mijn vriendinnetje Dee hier moodboards maken. Ze wil haar huisje mooi romantisch wit maken en we beginnen eerst met de slaapkamer en dan werken we zo haar huis door. We hebben al mooie kanten gordijnen gevonden voor haar hemelbed, mooi mooi mooi. Gaat prachtig worden, weet ik zeker.

Mijn moodboard wordt ook voor mijn huis. Ik ben allang begonnen met romantisch wit en een tintje roze, maar ik wil de grote meubels in de komende jaren vervangen. En natuurlijk de accessoires er op aan passen. Wat ik zelf kan veranderen, bijvoorbeeld een ander lampenkapje, kleedje of een lik verf ergens, dat doe ik zelf. Maar zo heb ik echt een nieuwe bank nodig. Een heerlijke mooie grote plofbank. Ooohhh heerlijk, zit weer in mijn bubbel. Kan ik jaren over fantaseren. Hoe ik alles zou willen in huis als ik genoeg geld zou hebben. Ik weet het wel. Yep, vrijdag ga ik lekker aan de slag met de moodboards met mijn moppie.

Even terug komen op aarde.....
Sam en ik hebben vanavond onze galgemaal gegeten. Morgen beginnen we met Sonja B. Wordt een streng eetweekje. Maar we gaan er voor. Wat zullen we ons beter voelen als we minder zwaar zijn. Gaat goed komen. Haak aan als je morgen ook wilt beginnen. Bericht me op Blogger, whatsapp of Facebook als je mee wilt doen. Ik stuur je het menu digitaal door en je kunt gelijk mee doen met ons.
Voor als je me voor morgenochtend nog niet bereikt hebt, hier is het Lidl-menu voor morgen:

Vrouw:

Ontbijt: 2 crackers (Rivercote) besmeerd met Vita Dór light (margarine), 1 beleg 30+ kaas, 1 beleg Rinse appelstroop. Tussendoor: 1 sinaasappel. Lunch: 1 volkoren boterham besmeerd met Vita Dór light (margarine), 1 cracker (Rivercote) besmeerd met Vita Dór light (margarine), 1 beleg achterham (Dulano), 1 beleg Rinse appelstroop. Tussendoor: 250 gr magere yoghurt (Linessa 0% v.g.), 1 appel. Diner: 225 gr spaghetti (Combino) incl groenten, kruiden, 2 scheplepels (sl) pastasaus (Combino), 75 gr rundergehakt (Oldenlander), 1 schaaltje rauwkost. 's avonds: 1 peer

Als afronding meld ik zo aan bij de weegclub.nl om mijn afvallen te stimuleren. Kan ik mijn BMI in de gaten houden en hoeveel kilo ik ben afgevallen. Volgens mij moet ik zo'n 7 kilo afvallen voor een gezond gewicht, dat is mijn allergrootste doel. Mijn streven 15 tot 20 kilo afvallen in 2 jaar. Moet te doen zijn, 7,5 - 10 kilo per jaar. Is heel veel, maar dan ben ik ook echt weer heel slank. Lijkt me wel weer eens lekker. Ik ga er voor.


-15 & -20 kilo:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten